Fructele si legumele in alimentatia si meniul pentru Sarbatori

Starea noastra de sanatate spune foarte multe despre modul in care ne alimentam . Nu intamplator numeroase studii au subliniat faptul ca persoanele care includ in dietalor zilnica fructe si legume sunt mai putin predispuse sa sufere de boli cardiovasculare sau cancer si au un sistem imunitar puternic  fiind astfel protejate de raceala sau gripa. De aceea, iarna este important sa adopti un regim alimentar care sa-ti asigure cat mai multe vitamine si antioxidanti care iti intaresc organsimul si te mentin sanatoasa.

Pentru acest sezon, si in special in aceasta perioada fructele sezonului sunt fara indoiala citricele: Portocalele, grepfruturile, lamaile, mandarinele, clementinele, toate contribuie la cresterea imunitatii, iar zaharul pe care il contin este absorbit in sange si transformat in energie. Mai mult decat atat, iti mentin sanatatea oaselor vitamina C pe care o contin citricele ajuta corpul sa absoarba calciul. Medicii stomatologi recomanda sa ne spalam pe dinti dupa aproximativ 30 de minute de la consumul acestor fructe. Ele asigura si luminozitatea tenului, in general toate fructele sunt benefice pentru sanatatea si aspectul pielii tale – majoritatea contin vitamina C , datorita careia organsimul creeaza fibre de colagen. Studiile arata ca persoanele care includ in alimentatia lor zilnica portocale sau mandarine au mai putine riduri.

   Citricele iti imbunatatesc dispozitia, ele contin folati, substante care joaca un rol important in producerea serotoninei  ( hormonul fericirii ). Este suficient sa mirosi un fruct pentru a-ti imbunatati starea de spirit si a deveni mai energica.

Antioxidantii din aceste fructe ajuta la neutralizarea radicalilor liberi care efecteaza retina, deci iti ajuta si vederea. Studiile arata ca o doza crescuta de vitaminele E si C contribuie la prevenirea cataractei in cazul persoanelor cu un risc crecut de a dezvolta aceasta afectiune.

Secretul legumelor albe

Chiar daca nu sunt colorate , deci nu contin antioxidanti din abundenta , legumele albe dispun de numeroase beneficii pentru sanatatea ta. De exemplu, scad riscul de hipertensiune si de infarct. Iata ce trebuie sa contina acum un meniu de iarna :

Napii – jumatate de bol de piure de napi are doar 18 calorii si numerosi compusi anticancerigeni ( glucosinolati ). Pentru un efect sporit amesteca napii cu piure de cartofi.

Conopida – O singura cana cu acest reprezentant al cruciferelor ( gatit ) iti asigura 20 % din necesarul zilnic de vitamina K – un compus organic care iti intareste sistemul osos. Combina floretele de ulei de masline extravirgin si fulgi de ardei iute. Lasa apoi mixtura la copt pentru cateva minute.

Ceapa – reprezinta o importanta sursa de quecertina, flavonoid ce reduce riscul dezvoltarii cancerului de colon. Dupa ce o cureti si o speli bine, taie-o maruntsi adaug-o la salate, tocanite sau ciorbe.

Hreanul – este o buna sursa de vitamina C, iar jumatate de ceasca de hrean ras are doar noua calorii. Este recomandat sa –l dati prin razatoare si sa-lo adaugati la salate.

Usturoiul – scade nivelul de colesteron, reduce tensiunea arteriala si contribuie la prevenirea cancerului. Inainte sa pui usturoiul in mancare, marunteste-l pentru a elimina toti compusii pe care ii contine acest aliment minune.

Fasolea alba – o ceasca iti asigura jumatate din necesarul zilnic de fibre. Dupa ce o fierbi caleste-o putin in ulei de masline, apoi asezoneaza cu rozmarin.

Pastarnacul – varul morcovului este inzestrat cu vitamina C si fibre. Taie-l in felii subtiri , stropeste-l cu ulei de masline si lasa-l al cuptor pentru cateva minute.

Nucile – sunt bogate in magneziu, un mineral foarte important pentru sanatatea oaselor si reglarea metabolismului. Dupa ce le rumenesti le poti adauga in salate sau ciorbe.

Nutritionistii recomanda asezonarea meniurilor preparate iarna cu ghimbir. Radacina iute originara din Asia degaja caldura, ceea ce stimuleaza circulatia si calmeaza durerile de gat.

Daca ne dorim de Revelion sa preparam un cocktail fara extracalorii , atunci putem alege o reteta in care sa folosim suc proaspat de lamaie, si un indulcitor natural in locul zaharului, dupa care completam cu rom, apa minerala si gheata.Nu uita ca organismul tau trebuie sa se hidrateze si de Revelion, asa ca un truc ar fi sa bei inainte de cocktail un pic de apa, si dupa ce il savurezi sa bei din nou un pic de apa, ceea ce va diminua consumul de calorii si vei preveni posibila mahmureala de a doua zi.

Distractie placuta de Revelion!

Share

Comments are closed.


Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0